Немає такої людини, який би ставився до музики байдуже. Просто у кожного народу своя музика. Важко жителю Європи по достоїнству оцінити ритуальні мелодії африканських негрів, а папуас з острова Нова Гвінея без захоплення буде слухати Моцарта або Чайковського. Але отримувати задоволення від музики властиво всім. Можна ходити на концерти, а як бути, якщо улюблений виконавець живе за океаном і за десять років відвідав нашу країну лише один раз. Вихід є – це купити собі музичний центр хорошої якості.
Сучасна електроніка та техніка звукозапису дають нам можливість, не виходячи з дому насолоджуватися улюбленими виконавцями і збирати бібліотеку записів з самих кращих і всесвітньо відомих музикантів. Але для того, щоб це стало реальністю, необхідно придбати музичний центр, а якщо ви справжній меломан, то доведеться купувати дуже дорогу річ. Достатньо зайти в магазин музичних центрів і переконатися в достатку товару різних фірм і цінових категорій.
Як вибрати музичний центр.
Всі музичні центри прийнято умовно ділити на три категорії за розмірами передній панелі:

  • Мікро – розмір панелі 18 див.
  • Міні – розмір панелі 21 – 28 див.
  • Міді – розмір панелі 32 – 36 див.

Що стосується оснащення то воно практично однаково. У кожному музичному центрі є FM тюнер, одне або двухкассетная дека, програвач CD з установкою від одного до п’яти дисків, фіксовані установки тембру, система шумозаглушення і число акустичних систем, яке залежить від способу обробки сигналу і типу підсилювача. Наприклад, багатоканальна система Dolby Pro-Logic допускає підключення чотирьох колонок і сабвуфера. В музичних центрах так само передбачені додаткові сервісні функції, які є необов’язковими: автоматичне відключення через певний час, годинник, програмування списку відтворення, функція “караоке”. Фірми виробники можна розділити на наступні групи:

  • Samsung, Sharp, Pioneer – якість апаратури вважається невисоким.
  • Aiwa – не дуже дорогі моделі, і хорошу якість звучання.
  • Sony, Panasonic – фірми випускають дорогі моделі високого рівня.

Вся ця апаратура, незважаючи на досить високу якість, являє собою продукцію, розраховану на широке коло споживачів. Справжні любителі музики набувають потужні музичні центри класу Hi – End. Це абсолютно інший рівень і інші ціни. Як правило, музичні центри такого типу складаються з модулів виготовлених різними фірмами. Наприклад, одна фірма виробляє акустичні системи класу Lux, інша фірма спеціалізується на підсилювачах з параметрами студійної апаратури, третя фірма досягла повної досконалості в розробці CD програвачів. Ось світові лідери у виробництві апаратури найвищої якості:

  • Wilson Audio, Sonus Faber, – акустичні системи.
  • Mark Levinson –попередні та кінцеві підсилювачі.
  • Cyrus, Meridian – програвачі СD дисків.

Ось приклади музичних центрів високого класу:

  • McIntosh MXA 60 – повноцінний Hi – End вартістю $ 12 500.
  • Meridian Audio 40-th Anniversary System – музичний центр, але рангом вище: $ 100 000.

Це ще не межа. Є прекрасна фотографія великого любителя хард-року Дмитра Медведєва. Екс-президент стоїть поруч зі стійкою своєї аудіо апаратури. За впізнаваним ознаками фахівці оцінюють комплект в $ 200 000. Але самої крутий меломанкой у світі є королева Великобританії Єлизавета II. Вона велика шанувальниця як класичної, так і сучасної музики. Її особистий музичний салон обладнаний аудіо технікою на суму $ 2 500 000.