Гальмівна система на автомобілях ВАЗ підлягає обов’язковій перевірці на працездатність, яку повинен проводити водій даного транспортного засобу. Це пояснюється деякими особливостями технічного плану. Так, в машинах цієї марки передній міст комплектується дисковими, а задній міст – барабанними гальмами. В процесі експлуатації авто відбувається їх інтенсивне зношування: колодок дискових попереду і внутрішнього простору барабана ззаду. Внаслідок чого гальма ВАЗ можуть ослабнути або повністю вийти з ладу.

Про те, що ситуація критична, свідчить той факт, коли машина не зупиняється повністю з першого натискання на педаль гальма. Сильний знос деталей, наприклад, колодок, не дозволяє гідросистемі з максимальною ефективністю притискати їх до диска. Аналогічна ситуація і щодо барабанного гальма. Таким чином, дані вузли підлягають обов’язковій заміні з наступною їх перевіркою на якість гальмування.

Практика показує, що найбільше зношуються передні гальма, а веде до цього певний стиль їзди: часті різкі розгони і гальмування особливо на коротких дистанціях, що призводить до так званого «горіння» металу.